Terapia Bawioralna w teorii i w praktyce
III modułowe szkolenie bazowe
- Czas: 45 godzin ( dydaktyczne )
- 2 weekendy pt-sob-niedz.
- Koszt szkolenia: 1000 zł od osoby
To szkolenie uprawnia do dalszego szkolenia ma terapeutę behawioralnego z certyfikatem bezterminowo ważnym.
Szkolenie jest przygotowane dla osób pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie, z autyzmem, z trudnymi zachowaniami. Dla psychologów, pedagogów, terapeutów, logopedów, rodziców i każdego kto pracuje z uczniami o specjalnych potrzebach. Kursanci otrzymują materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. W czasie szkolenia są prowadzone zajęcia warsztatowe oraz pokazywany jest materiał filmowy.
Treść szkolenia:
- Historia myśli behawioralnej i rozwój SAZ w Polsce
- Cele Stosowanej Analizy Zachowania
- Autyzm w terapii behawioralnej
- Zasady etyczne w pracy z osobami ze spektrum autyzmu.
- Metody i narzędzia do redukcji zachowań niepożądanych.
- Analiza funkcjonalna zachowań niepożądanych.
- Charakterystyka zachowań niepożądanych:
- Motywowanie : budowanie gospodarki żetonowej oraz kontakty behawioralne
- Praca nad zachowaniami trudnymi: działania proaktywne i reaktywne
- Opracowanie programów do redukcji zachowań niepożądanych na wybranych przypadkach
- Podstawowe techniki uczenia: plany aktywności i łańcuchy zachowań.
- Uczenie izolowanych prób i uczenie incydentalne
- Wprowadzenie do terapii dziecka z autyzmem: wczesna interwencja.
- Metody i narzędzia do pracy nad budowaniem programów edukacyjnych
- Podpowiedzi i ich wycofywanie
- Kontrola bodźcowa
- Zasady pisania programów edukacyjnych.
- Nauka zachowań werbalnych u dzieci z autyzmem: skrypty
- Nauka kształtowania zachowań społecznych u dziecka z autyzmem
Osoba prowadząca szkolenie:
mgr Beata Ignaczewska
certyfikowany superwizor Stosowanej Analizy Zachowania
UCZEŃ Z ZESPOŁEM ASPERGERA I Z AUTYZMEM WYSOKOFUNKCJONUJĄCYM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE
SZKOLENIE JEST ADRESOWANE DO:
- rad pedagogicznych szkół publicznych i niepublicznych oraz integracyjnych;
- do nauczycieli, terapeutów, pedagogów specjalnych, psychologów zainteresowanych efektywnymi metodami edukacji i terapii osób z Zespołem Aspergera i z autyzmem wysoko funkcjonującym,
- do osób pragnących poznać podstawy diagnostyki.
CELE SZKOLENIA:
- przedstawienie problematyki Zespołu Aspergera i autyzmu wysoko funkcjonującego w środowisku szkolnym i domowym.
- zapoznanie się z metodami pracy i ich praktycznym wykorzystaniem w przedszkolu, szkole oraz w domu.
- Przegląd narzędzi diagnostycznych.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Charakterystyka funkcjonowania z Zespołem Aspergera i autyzmem wysokofunkcjonującym z uwzględnieniem funkcjonowania dziecka w poszczególnych obszarach (intelekt,emocje, funkcjonowanie społeczne, komunikowanie się,specyficzne zainteresowania).
- Strategie nauczania:ustalenie celów nauczania, wsparcie organizacyjne dobór treści, metod i form pracy.
- Możliwości wykorzystanie na lekcji technik rozwijających motywację
- Radzenie sobie z problemami występującymi u dzieci z Zespołem Aspergera i z autyzmem wysokofunkcjonującym najczęściej pojawiającymi się w przedszkolu, szkole oraz w domu.
- Rola „nauczyciela-cienia” w przedszkolu i szkole
Czas: 15 godz. dydaktycznych
Koszt: 450 zł
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – TUS
Zajęcia mające na celu rozwijanie kompetencji społecznych w tym rozpoznawania i reagowania na swoje i cudze emocje, dobrej komunikacji czy współpracy w grupie. Podopieczni uczą się zachowań akceptowalnych społecznie przez obserwacje poprawnych strategii, wielu ćwiczeniom dopasowanym do możliwości psychofizycznych dzieci oraz odnoszenie sukcesów. Sesje odbywają się 2 raz w tygodniu w małych grupach od 3 do 7 osób.
DLA KOGO?
Na szkolenie zapraszamy psychologów, pedagogów, logopedów, nauczycieli kształcenia specjalnego, kadr poradni psychologiczno-pedagogicznej, terapeutów (w szczególności dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu i Zespołu Aspergera)
PROGRAM SZKOLENIA:
- Umiejętności społeczne – termin/definicja.
- Trener – osoba prowadząca zajęcia.
- Dobór do grup.
- bazowe: kontrola poleceniowa, współdzielenie pola uwagi, naśladowanie, komunikacja, zabawa.
- Organizacja grupy.
- Motywacja.
- Wzmocnienia.
- Gospodarka żetonowa i systemy punktowe.
- Kontrakty behawioralne.
- Sposoby uczenia umiejętności społecznych – metody i techniki.
- Podpowiedzi.
- Formy pracy.
- Opracowanie tematu spotkania.
- Omówienie dostępnej literatury
Czas: 9 godz. dydaktycznych
Koszt: 350 zł